My schedule this week~

12/04/2013 ~ Check in Rumbia Resort, Paka

13/04/2013 ~ Cycling in Kerteh

14/04/2013 ~ Dialog with Petronas Gas Berhad, Kerteh

15/04/2013 ~ Director General visit

Wednesday, September 7, 2011

Why i'm crying...

Salam & morning...
i'm crying last night...
when i read the book...
HAYATUS SAHABAH...KISAH SAHABAT
Sebelum masuk tidur...huhuhu

i read this book since i was 21 years old..


i read about...

"TANGISAN FATIMAH RANHA KETIKA MELIHAT MUJAHADAH (KESUSAHAN) RASULULLAH SAW DALAM MELAKSANAKAN USAHA DAKWAH"

Suatu ketika Rasulullah SAW baru saja kembali dari sesuatu peperangan kemudian baginda memasuki masjid dan mengerjakan solat 2 rakaat. Itulah kebiasaan baginda SAW apabila pulang dari sesuatu perjalanan, baginda memasuki masjid, melaksanakan solat kemudian mengunjungi puterinya, Fatimah ranha dan isteri-isterinya.

Pada suatu hari, Rasulullah SAW pulang dari suatu perjalanan kemudian singgah di rumah Fatimah ranha sebelum menemui isteri-isterinya. Fatimah ranha menyambut kedatangan baginda dan mencium wajahnya, tetapi kemudian Fatimah ranha menangis.

Rasulullah SAW bertanya, "Mengapa engkau menangis?"

Fatimah ranha menjawab, "Wahai Rasulullah SAW, aku melihat warna kulit mu telah berubah (menjadi kelam) dan pakaianmu menjadi kusam"

Rasulullah SAW bersabda, "Ya Fatimah!, janganlah engkau menangis. Sesungguhnya Allah SWT telah mengutus ayahmu dengan suatu urusan yang tidak akan tinggal satu rumah pun di muka bumi ini, baik di kota atau pun di desa melainkan Allah memasukkan ke dalamnya kemuliaan atau kehinaan sehingga (agama ini) tersebar ke daerah yang dicapai oleh malam."

-TAMAT-

p/s~kalau aku di tempat Fatimah ranha...pasti aku akan menangis..
Aku suka membaca kisah kehidupan sahabat..
kerana aku juga ingin ikut cara kehidupan mereka..

2 comments:

  1. seandainya engkau mengetahui apa yg aku tahu sudah tentu wngkau lebih byk menangis dari ketawa~~~

    ReplyDelete